poniedziałek, 16 czerwca 2014

Ciasto jogurtowe z owocami

Ciąża zmienia smaki - to wiadomo nie od dzisiaj. Wcześniej za tego typu ciastami nie przepadałam, teraz mogłabym zjeść nawet i całą blaszkę ;) O czym mowa? O jogurtowym cieście z owocami, w mojej wersji będą to truskawki, ale możemy użyć śliwek, jagód, malin lub innych, na jakie przyjdzie nam ochota. Mam nadzieję, że niedługo zrobię je ze śliwkami, bo mi się takie maaarzy <3

CIASTO JOGURTOWE Z OWOCAMI
SKŁADNIKI:

  • 3 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka cukru
  • jogurt naturalny (400g)
  • 3 jaja
  • 0,5 szklanki oleju
  • 1 proszek do pieczenia (16g)
  • 1 cukier wanilinowy
  • truskawki (ok. 20 sztuk)

Cukier, jogurt i jaja dokładnie mieszamy. Dodajemy pozostałe składniki i ponownie mieszamy. Blachę smarujemy tłuszczem, obsypujemy startą bułką i wylewamy naszą masę. Na wierzch kładziemy owoce (pamiętajmy, aby przekrojone owoce zawsze kłaść "do góry brzuchem". Nie puszczą one wtedy soku do środku i będziemy mieć pyszne ciasto, a nie ciapkę). Wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 170°C i pieczemy ok. 50 min. Sprawdzamy patyczkiem - jeśli jest suchy, możemy wyjąć ciasto z piekarnika. Smacznego! :)



7 komentarzy:

  1. Jogurtowe z truskawkami - to zdecydowanie coś dla mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam wszystko, co jest z truskawkami <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bardzo apetycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za miłe słowa, takie komentarze dają ogromnego kopa do dalszego pisania, pieczenia, gotowania i dzielenia się z Wami przepisami. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda przepysznie :) a do ciasta proponujemy pyszny koktajl truskawkowy :) przepis na blogu :) pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oooo tak! Ciasto, koktajl, taras... Rozmarzyłam się ;)

      Usuń